اقامت در ترکیه

بسیاری به دلیل مزایای زندگی در ترکیه اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند. ترکیه بدلیل زیبایی و نزدیکی به کشور ایران هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر فرهنگی یکی از مقاصد ایرانیان برای سفر و دریافت اقامت می باشد. اقامت در ترکیه و دریافت پاسپورت شهروندی ترکیه مزایای بسیاری از جمله سفری آسان به 80 کشور در دنیا دارد.

اقامت در ترکیه در دو نوع کوتاه مدت و بلندمدت می باشد؛ که در این مقاله قرار است درباره انواع اقامت ترکیه، شرایط اقامت در ترکیه صحبت شود. همچنان 7 روش اصلی اقامت در ترکیه و 15روش اقامت کوتاه مدت گفته شده است.

Frame ciphomes
مطالب مهم این صفحه

سوالات پرتکرار کاربران

  1. شرایط اخذ اقامت دائم ترکیه چگونه است؟
  2. کدام روش جهت اقدام به دریافت کارت کیملیک و اقامت مناسب است؟
  3. هزینه های دریافت کارت اقامت کیملیک چقدر است؟
  4. آیا اقامت ترکیه با اجاره خانه امکان پذیر است؟
  5. آیا امکان اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک وجود دارد؟
  6. و مهم ترین سوال آیا کشور ترکیه برای مهاجرت انتخاب درستی می باشد یا خیر؟

 در ادامه به همه سوالات پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

کشور ترکیه برای اقامت

مزایای زندگی در ترکیه بی شمار است! ترکیه کشوری صنعتی بازرگانی و توریستی است. بسیاری از تحولات دنیای امروز در این کشور رخ میدهد جذابیت ترکیه انقدر زیاد است که روزانه تا ۱۰ هزار مسافر ایرانی به آن وارد میشوند.
به دلیل امکانات وشهروندی بروز و مدرن و نیز شرایط تجارت و کسب و کار اقامت این کشور بسیار برای ایرانیان جذاب است. اگر امکان دریافت پاسپورت فوری از طریق خرید ملک فراهم نباشد افراد به سراغ اقامت ترکیه میروند

اما نوع اقامت ترکیه به شرایط شما از جمله میزان سرمایه مورد نیاز، میزان تحصیلات، تخصص و میزان سابقه کاری، هدف از مهاجرت برای زندگی یا سرمایه گذاری بستگی دارد و هر کدام شرایط متفاوت خودش را دارد.

اخذ اقامت دائم ترکیه

انواع اقامت در ترکیه


نوع اقامت



کاری



تجاری



خرید ملک ارزان 1,000,000 لیری



خرید ملک بالای 8,000,000 لیری


هزینه خدمات100,000 لیر120,000 لیر120,000 لیر100,000 لیر
قیمت ویژه مشتریان خدمات ثبت شرکت cippoint70,000 لیر50,000 لیر45,000 لیر80,000 لیر
ویژگی ها
تعداد سال تمدید لازم5 سال تمدید مستمر5 سال تمدید مستمر5 سال تمدید مستمربلافاصله بعد از خرید
مدت زمان لازم برای اقدام از تاریخ شروع پروسهحداکثر 2 سالحداکثر 2 سالحداکثر 3 سال3 تا 6 ماه
سایر شرایطتماس بگیریدتماس بگیریدتماس بگیریدندارد
مشاورهتماس و مشاورهتماس و مشاورهتماس و مشاورهتماس و مشاوره

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

telephone
تماس تلفنی:
whatsapp
واتس اپ:
اقامت در ترکیه

مزایای اقامت در ترکیه :

اقامت ترکیه و کارت کیملیک:

کارت کیملیک یا کارت اقامت به افرادی که با اقامت آنها موافقت شده است؛ تعلق می گیرد. کارت کیملیک یا کارت اقامت برای مدت زمانی مشخص به شما عزیزان تحویل داده می شود و پیش از اتمام مدت زمان در صورت تمایل باید برای تمدید آن اقدام کنید. کارت کیملیک نشان دهنده اقامت فرد در ترکیه می باشد. شما با این کارت شهروندی ترکیه نیستید. همچنان جهت کار کردن باید اجازه کار دریافت کنید. با این کارت نمی توانید کار کنید.

پس از راندوو 10 تا 15 روز فرصت ارائه مدارک اقامت به شما داده می شود؛ حدود 30 روز پس از ارائه مدارک، کارت اقامت ترکیه یا کارت کیملیک  شما صادر       می شود.

در صورت ریجکت شدن درخواست اقامت به شما مهلت 10 روزه جهت ترک خاک ترکیه داده می شود. در صورت عدم ترک در این 10 روز شما جریمه می شوید. نوع و میزان جریمه به مدت زمان ماندن ما بستگی دارد که در مقاله جریمه بدلیل اضافه ماندن در خاک ترکیه را جهت دانستن هزینه ها مطالعه کنید.

مراحل دریافت اقامت ترکیه:

1-پرینت فرم راندوو( ملاقات با کنسولگری ترکیه)

2-پرینت اجاره نامه یا نوتر

3- خرید و ارائه بیمه درمانی و کد مالیاتی

4-ارائه فیش واریزی هزینه کارت کیملیک و پرداخت خاک ترکیه (کارت اقامت)

5 – چهار قطعه عکس

6-ارائه تمکن مالی وگردش حساب بانکی

7- ارائه مدارک جهت اثبات توریستی بودن اقامت فرد

8-ارائه اصل و کپی سند ملکی ( تاپو) در صورت خرید ملک

تفاوت اقامت و شهروندی:

انواع اقامت ترکیه:

امکان اخذ اقامت ترکیه در دو نوع کوتاه مدت و بلندمدت ممکن می‌باشد. عرف زمان اقامت کوتاه مدت یکساله می باشد؛ که در شرایطی امکان دریافت اقامت 2 ساله وجود دارد. البته اخیرا اقامت کوتاه مدت 3 ماهه به مسافرین جهت جمع آوری کارها و وسایل خود برای برگشت داده می شود. در غیر این صورت در صورتیکه مجوز برای ماندن به مدت نامحدود دارید؛ اقامت بلند مدت گفته می شود.

قیمت اقامت ترکیه به نوع اقامت شما بستگی دارد. اما بطور کلی هزینه های جانبی بسیاری از جمله هزینه زندگی بجز هزینه دریافت اقامت در ترکیه دارید.

البته بطور کلی زمانی که به ترکیه سفر می کنید؛ مدت اقامت توریستی در ترکیه ۹۰ روز می باشد.

انواع خدمات اقامتی سی آی پی پوینت  به شرح زیر است :

اقامت کوتاه مدت :

6 ماه اقامت موقت پس از تاریخ فارغ التحصیلی

جهت کارآموزی و تحقیق یا آموزش در ترکیه

قصد شرکت در دوره های آموزشی زبان ترکی

اقامت بلند مدت ( دائم) :

اقامت تجاری: اخذ اقامت برای مدیران شرکت با قابلیت تمدید در پایان دوره.
اقامت تحصیلی : اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ اقامت برای دوره تحصیل.
اقامت کاری : اخذ مجوز کار و اشتغال بکار و اقامت کاری برای دوره فعالیت کاری.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک از  ۵۰ هزار دلار برای هر نفر و خانواده وی ( مبلغ دریافت پاسپورت تا ژانویه  ۲۰۲۳ معادل حداقل  ۴۰۰ هزار دلار میباشد)

bebek2
ajibadem clinic network1
DH Tho Nhi Ky 2

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

بررسی 7 روش اقامت در ترکیه

اقامت توریستی نیاز به اجاره ملک دارد. با اقامت توریستی از طریق اجاره خانه، اقامت یکساله به فرد داده می شود. اجاره خانه باید بصورت قانونی تنظیم شده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود. میزان پرداخت اجاره ماهانه هیچ تاثیری بر دریافت اقامت ندارد.

اقامت توریستی یا اجاره خانه از جمله روش هایی است که سالانه تعداد زیادی از ایرانیان با این روش به ترکیه سفر می کنند. به ازای هر ۶ ماه، ۹۰ روز را بدون ویزا، ساکن ترکیه باشید. اقامت توریستی ارزان ترین راه اقامت ترکیه می باشد.

 این نوع اقامت پس از یکسال تمدید نمی شود و درصد یا ریسک بالایی برای رد شدن دارد؛ مگر اینکه طی یکسال از طریق روش های دیگر برای دریافت اقامت اقدام کرده باشید.

  • نکته مهم: طبق قانون جدید اقامت ترکیه، امکان اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه در بعضی مناطق ممکن نیست.  جهت دیدن لیست مناطق، مقاله مناطق ممنوعه در ترکیه را مطالعه کنید. همچنان شرایط و قوانین اجاره خانه در ترکیه را مطالعه کنید.
  • نکته دیگر اجازه کار کردن با اقامت توریستی ندارید. در صورت تمایل به کار کردن در ترکیه باید نوع اقامت خود را عوض کنید.

بدلیل تجارت یک حساب شرکتی و ثبت دفتر و شرکت دارید. خدمات ثبت دفتر و افتتاح حساب بین المللی و شرکتی توسط مجموعه سی آی پی پوینت ارائه می شود.

در این نوع اقامت می توانید صرفا با داشتن پاسپورت ایرانی خود قدام به ثبت شرکت کنید. اقدام به اقامت تجاری روال  پیچیده ای دارد و نباید برای دریافت آن مستقیم اقدام کرد. باید توسط حسابدار شرکت، وکیل شرکت، ویزای تجاری و دخالت امور سفارت خانه ای و رعایت موارد برای دریافت اقامت یکساله اقدام کرد.

پس از یکسال برای تمدید اقامت باید شرکت فعال بوده و در وضعیت موجه باشد. یکی از سوالات در این زمینه اینست که حتما باید کارمند ترک استخدام کرده باشد؟ پاسخ خیر لزومی ندارد.

در صورتیکه حسابداری، بیمه، مالیات بدرستی کار کرده باشد و شرایط شرکت نشان دهنده فعال بودن باشد، اقامت تمدید می شود.

اگر در سال دوم ۵ نیروی ترک استخدام کرده باشید؛ علاوه بر تمدید اقامت تجاری، مجوز اقدام به دریافت ماوی کارت برای خودتان دارید و پس از ۵ سال فعالیت به دریافت پاسپورت اقدام می کنید.

در این حالت شما صرفا مدیر عامل شرکت هستید و حق کار کردن ندارید. در صورتی که در کنار مدیر عامل بودن، فعالیت های دیگری در شرکت داشتید؛ می توانید اقدام به دریافت اقامت کاری کنید.

در این حالت لزومی به بودن دفتر یا شرکت نمی باشد. فردی که صاحب شرکت است درخواست استخدام نیروی با تخصص متفاوت و ویژه دارد. استخدام و دادن اقامت کاری به خارجی ریسک بالایی دارد؛ زیرا بطور پیش فرض باید از شهروندان ترک استفاده شود. شرکتی که درخواست استخدام نیرو خارجی داده است، باید حداقل ۵ نیروی ترک بیمه کرده داشته باشد.

دعوت به کار پیچیدگی های سفارتی و دعوت نامه دارد و برای پذیرفتن آن نیاز به مجوز کار یا کارت آبی دارید.  مجوز کار به ترکی ترکی چالیشما ایزنی خوانده می شود. ارزش کارت آبی بسیار بالاتر از کارت ملی شهروندان ترک می باشد. 

اقامت کاری با دوره های کوتاه مدت ۶ ماهه شروع شده و تمدید می شود و در صورت تمدید  به مدت ۵ سال متوالی فرد توانایی اقدام به دریافت شهروندی دارد.

2 شرط جهت پیدا کردن کار در ترکیه الزامی است:

1-تسلط به زبان ترکی و انگلیسی

2-حرفه ای بودن در اون زمینه کاری و داشتن تخصص و مهارت عالی

شما پذیرش از دانشگاه دارید و جهت تحصیل ثبت نام  کرده اید. به سبب ثبت نام و پرداخت هزینه های لازم مجوز دریافت اقامت تحصیلی دارد.  در این حالت با توجه به دوره ی تحصیل خود حق کار کردن دارید. جهت دانستن شرایط مقاله صفر تا صد تحصیل در ترکیه را مطالعه کنید.

روش دیگری برای دریافت اقامت تحصیلی در ترکیه وجود دارد. می توانید در کلاس های آموزشی معتبر زبان ترکی ثبت نام کنید.

یکی دیگر از راه های اقامت دریافت اقامت از طریق ازدواج با یک شهروند ترک می باشد. شروط دریافت اقامت دائم از این طریق:

 

 در این بخش ما سعی خواهیم کرد تا تمامی جوانب شرایط اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک را بررسی نماییم. شما می توانید در ترکیه یا صرفا استانبول اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید. جهت دریافت اقامت بلند مدت باید ارزش ملک خریداری شده در شهر های بزرگ حداقل 75 هزار دلار و در شهرهای کوچک حد اقل 50 هزار دلار می باشد. در این حالت باید سالانه اقامت خود را تمدید کنید.

در صورت دریافت اقامت دائم و شهروندی ترکیه باید ارزش ملک خریداری شده حداقل 400 هزار دلار باشد.

** در صورت خرید خانه بصورت شریکی باید نام شرکا در سند ملکی (تاپو) نوشته شود.

مادامی که ملک را اجاره ندهید؛ می توانید جهت دریافت اقامت و تمدید آن اقدام کنید. اقامت در این حالت ابتدا یکساله است؛ ولی هر سال توسط دولت تمدید می شود.

شرکت سی آی پی با همکاری یکی از سازندگان کشور، شرایط دریافت اقامت دائم با پرداخت ۵۰ هزار دلار بصورت اقساطی را فراهم کرده است. از ابتدا اقامت خود را دریافت می کنید و می توانید در شهر ملکی برای خود اجاره کنید.

در صورت آگاهی کامل در این زمینه مقاله خرید ملک در ترکیه را مطالعه کنید.

در این حالت جهت اقدام به دریافت اقامت با سرمایه گذاری ابتدا اقدام به افتتاح حساب بانکی در ترکیه کنید و حساب شما گردش و سپرده خواهد داشت. در ادامه باید یک طرح توجیه اقتصادی ارائه دهید. 

می توانید در زمینه های مختلف و بخش هایی سرمایه گذاری کنید. در ادامه چند مورد آن بیان شده است.

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید