ثبت شرکت در دبی و اخذ اقامت

شهر دبی مهم ترین شهر امارات است ، و به دلیل پیشرفت های روز افزون امکانات فراوان و کیفیت بالای زندگی طرفداران زیادی از سرتاسر دنیا دارد . به طوری که بیشتر از ۸۰ درصد جمعیت امارات را مهاجران تشکیل می دهند ،

راههای مختلفی برای دریافت اقامت امارات و دبی وجود دارد که از پرطرفدارترین روش ها اقامت از طریق خرید ملک و ثبت شرکت می باشد . باید در نظر داشته باشید که اقامت دبی موقت بوده و هر چند سال یکبار باید تمدید شود .

dubai flag
مطالب مهم این صفحه

شهر دبی، قطب تجارت خاورمیانه

دبی به عنوان یکی از قطب های اصلی تجارت و سرمایه گذاری اقتصادی در خاورمیانه شناخته می شود . آین شهر زیبا در سواحل خلیج فارس قرار گرفته و به بزرگ‌ترین شهر تجاری امارات متحده عربی معروف است .

دبی حدود ۲.۹ میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ شرایط اقتصادی در جایگاه خوبی می باشد بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران منطقه و جهان به دنبال حضور در دبی می باشند و با روش های گوناگون اقامت دبی را اخذ می کنند .

طبق گزارشات منتشر شده از منابع رسمی؛ تعداد مهاجران ایرانی در امارات حدود نیم میلیون نفر است . و از بین شهر های توسعه یافته امارات متحده عربی ، دبی Dubai  به علت عوامل مختلف از نظر تراکم جمعیت مهاجر ، رشد بالایی داشته است و سالانه مهاجرت به دبی مورد استقبال افراد زیادی در سرتاسر جهان قرار گرفته است.

اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید باید نسبت به شرایط مهاجرت و قوانین و موضوعات مرتبط آگاهی یابید . ما به شما کمک می کنیم تا با آگاهی بهتری بتوانید اقامت امارات را کسب کرده و با شرایط مهاجرت به آن آشنا شوید .

اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری :

یکی از رایج ترین روش های کسب اقامت دبی ، سرمایه گذاری است از طریق های مختلفی همچون خرید ملک ، ثبت شرکت ، خرید اوراق قرضه و کار آفرینی که مهم ترین آنها می باشد .

امارات با داشتن ذخایر نفتی و فعالیت در صنایع گوناگون مثل پتروشیمی ، کشاورزی و آلومینیوم و منسوجات فرصت گرانبهایی را برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم می کند .

در حال حاضر اتباع خارجی با ثبت شرکت و کارآفرینی می توانند اقامت دو ساله امارات را دریافت کنند و این اقامت طبق شرایط بعدی قابل تمدید می باشد .

سرمایه گذاری در امارت دارای برخی از مزایا و امتیاز های ویژه ای همچون :

  • سکونت در کشوری مرفه و ثروتمند

  • داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی

  • برخورداری از پرداخت هزینه رایگان گمرک در مناطق آزاد

  • سهولت در تمدید مجدد ویزا و اقامت

  • اخذ ویزا برای سایر اعضای خانواده

  • پیشرفت و رشد اقتصادی

  • مدارس و دانشگهاهای بین المللی و معتبر انگلیسی زبان

برای انتخاب بهتر نیاز به راهنمایی دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

ثبت شرکت در دبی فقط در ۴ مرحله با سی آی پی پوینت

01
حضور در دفتر تهران و دریافت مشاوره تخصصی
02
امضای قرارداد تضمینی و پرداخت مبلغ پیش پرداخت
03
حضور در دفتر دبی برای امور اداری ثبت شرکت
04
ارائه مدارک شرکت به متقاضی

هزینه خدمات ثبت شرکت در دبی


نام بسته



مبلغ اصلی



مبلغ با تخفیف ویژه


ثبت شرکت برای یک شریک26000 درهم24000 درهم
هر نفر اضافه شریک(تا 2 نفر)5000 درهم3700 درهم
حذف کفیل اماراتی از شرکت4000 درهم3800 درهم

اقامت در امارات با خرید ملک

ویزاهایی که از طریق خرید ملک در امارات برای فرد متقاضی صادر می‌شود با توجه به هزینه ای که برای خرید ملک می کنید متفاوت است .

اگر برای خرید ملک در دبی بیش از ۷۵۰ هزار درهم هزینه کنید اقامت سه ساله و اگر بیش از دو میلیون درهم هزینه کنید اقامت طلایی ده ساله را کسب می نمایید.

در نظر داشته باشین که در صورت خرید اقساطی ، برای اقامت سه ساله حداقل باید ۷۵۰ هزار درهم کش پرداخت نموده و مابقی را به صورت اقساط می توانید پرداخت نمایید برای کسب ویزای طلایی هم باید ارزش ملک شما بالای دو میلیون درهم بوده و حداقل دو میلیون درهم را به صورت نقدی پرداخت نمایید .

لازم به ذکر هست که خریدار ملک در امارات می تواند همراه همسر یا فرزند و یا جدای از این دو سه نفر مدیر را در خرید ملک سهیم کند . برای کسب اقامت از طریق خرید ملک حتما به موارد زیر دقت داشته باشید :

 

  • سهم شما از ملک خریداری شده حداقل ۷۵۰ هزار درهم باشد
  • این مبلغ باید به صورت نقدی پرداخت شده و ثابت نمایید از وام از امارات استفاده نکرده اید
  • ملک مورد نظر باید مسکونی و مراحل ساخت آن به اتمام رسیده باشد.
  • فرد باید تا ۳ سال ملک خریداری شده را حفظ نماید.
  • ملک باید در مناطق آزاد باشد

انواع شرکت های مجاز برای ثبت در امارات


عنوان



توضیحات


شرکت مشارکت عمومی
(General partnership)
اگر دو نفر با هم تصمیم به باز کردن یک فروشگاه بگیرند، این دو شخص شرکای عمومی در آن تجارت محسوب می‌شوند.
شرکت مشارکت محدود
(Limited partnership)
وقتی در یک پروژه، یک نفر کل پروژه را مدیریت کند (شریک عمومی) و نفر دیگر تنها پولی را در این پروژه سرمایه گذاری کرده و سود دریافت کند (شریک محدود)
شرکت با مسئولیت محدود
(Limited liability company (LLC))
شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن حضور حداقل دو شریک لازم بوده و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند.
شرکت سهامی خاص
(Private joint stock company (PrJSC))
یک واحد تجاری که سرمایه آن به تعداد مشخصی سهام تقسیم شده است و سهامداران می‌توانند در هر زمان بدون رضایت سایر افراد، سهم خود را واگذار کنند.
شرکت سهامی (مدنی)
(Civil company)
مشارکت تجاری برای متخصصانی مانند پزشکان، وکلا، مهندسان و حسابداران. یک شرکت مدنی ۱۰۰٪ متعلق به شرکای حرفه‌ای است (به جز شرکت مهندسی عمران).
شعبه شرکت‌های محلی
(Local company branch)
سرمایه گذارانی که در مناطق آزاد امارات مانند دبی یا خارج از این کشور دفتر دارند، می‌توانند شعبه یا دفتر نمایندگی خود را در بازارهای محلی این کشور فعال کنند.
شعبه شرکت‌های حوزه خلیج فارس
(GCC company branch)
اگر در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC)، مانند عربستان، کویت، قطر، بحرین و عمان شرکت دارید، می‌توانید یک شعبه از آن را به دبی بیاورید.

شعبه شرکت‌های خارجی
(Foreign company branch)
اگر شرکت شما در خارج از کشور امارات قرار دارد، می‌توانید یک شعبه اصلی از آن را به شهر دبی بیاورید.
شعبه شرکت‌ها در منطقه آزاد
(Free zone company branch)
اگر شرکتی در حوزه قضایی خاصی تشکیل شده باشد و شما قصد انتقال یک شعبه از آن را به شهر دبی داشته باشید.
شرکت غیر سهامی
(Sole establishment)
شرکت غیر سهامی متعلق به یک شخص با مجوز تجارت شخصی است. کلیه مسئولیت‌های مالی این شرکت برعهده مالک است.
هولدینگ
(Holding companies)
شرکت‌های هلدینگ اشخاص حقوقی هستند که توسط سرمایه گذاران داخلی یا خارجی با هدف در اختیار داشتن سهام یا دارایی‌های شرکت‌های مختلف تشکیل شده‌اند.

از بین انواع مختلف شرکت‌های قابل ثبت در دبی، ۳ مورد زیر، برای سرمایه‌گذاران ایرانی، بهترین انتخاب است:

  • شرکت‌ با مسئولیت محدود (Limited liability company (LLC)
  • شرکت‌ سهامی(مدنی) (Civil Company)
  • شرکت‌ غیرسهامی (Sole Establishment)

شرکت‌های با مسئولیت محدود در دسته مجوز تجاری Commercial  و شرکت‌های سهامی و غیرسهامی در دسته مجوز حرفه‌ای    Professional  قرار می‌گیرند. در ادامه شما با انواع مجوز ثبت شرکت در دبی آشنا خواهید شد.

اقامت امارات از طریق ثبت شرکت :

امارات متحده عربی امکان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت چه در دبی و چه در امارت‌های دیگر در این کشور را فراهم کرده است. با توجه به این که ثبت شرکت در دبی پروسه‌ای نسبتا آسان داشته و نیاز به مدارک خاصی ندارد، این روش اقامتی میان متقاضیان دریافت اقامت کشور امارات، خصوصا شهر دبی بسیار محبوب است. شما با دریافت ویزای ثبت شرکت در دبی، حق اقامت موقت ۳ ساله با قابلیت تمدید نامحدود را برای خود و اعضای خانواده‌تان دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که برای حفظ اقامت خود در دبی، شما باید هر شش ماه یک بار به امارات سفر کنید.

ضمن اینکه اکنون دیگر ثبت شرکت در امارات بدون کفیل امکان پذیر می باشد .

مزایای ثبت شرکت در دبی

  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی (به‌جز برخی مشاغل و حوزه‌های مجوز حرفه‌ای)

  • عدم نیاز به مدرک زبان

  • عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل

  • بدون محدودیت سنی از ۱۸ تا ۶۰ سال

  • امکان اخذ اقامت امارات برای همسر و فرزندان

  • اخذ اقامت ۳ ساله امارات با قابلیت تمدید به‌صورت نامحدود

  • امکان صدور جاب آفر و جذب نیروی کار از خارج از امارات (حتی ایران) پس از شروع به‌کار

  • پروسه زمانی بسیار کوتاه برای ثبت شرکت

نکته: شرایط ثبت شرکت در امارات با استفاده از هر مجوز متفاوت است .

انواع مجوز ثبت شرکت در دبی:

بسته به هدف خود از ثبت شرکت در دبی می‌توانید یکی از انواع مجوزهای زیر را انتخاب نمائید:

مجوز حرفه‌ای (Professional License)

مجوز تجاری (Commercial License)

مجوز صنعتی (Industrial License)

مجوز فریلنسینگ (آزاد) (Freelance Permit)

مجوز گردشگری (Tourism License)

مجوز کشاورزی (Agricultural License)

مجوز صنعتگری

مجوز حرفه ای

برای اخذ مجوز حرفه‌ای ثبت شرکت در دبی (Professional License)، متقاضی نیازمند توانایی‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا آموختن روش‌های علمی و دقیق در زمینه‌هایی مانند شرکت‌های حقوقی و وکالت، شرکت‌های حسابداری و یا مشاوره‌ای است. با اخذ این مجوز، امکان ثبت شرکت مجازی در دبی (Virtual Company) نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید که شما برای ثبت شرکت مجازی در دبی نیاز به یک آدرس و مکان حقیقی دارید و اجاره یک دفتر کار در دبی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

شرط سنی اخذ این مجوز در دبی، ۱۸ تا ۶۰ سال است و تایپ ویزایی که به فرد ارائه می‌شود ویزای سرمایه‌ گذاری امارات (Investor Visa) است. شما با دریافت این مجوز، می‌توانید اقامت ۳ ساله قابل تمدید دریافت کنید.

مجوز تجاری

با داشتن مجوز تجاری برای ثبت شرکت در دبی (Commercial License)، متقاضی می‌تواند به صادرات و واردات کالا‌هایی مانند لباس، طلا و فلزات گران‌بها، مواد شیمیایی، تجهیزات خودرو و غیره بپردازد. این مجوز همچنین اجازه خرید و فروش ملک در امارات را نیز به فرد می‌دهد.

شرط سنی برای دریافت مجوز تجاری ۱۸ تا ۶۰ سال است و تایپ ویزایی که به متقاضی ارائه می‌شود ویزای پارتنر (Partner visa) خواهد بود. امکان ثبت شرکت مجازی در دبی با این مجوز وجود دارد.

نوع مالکیت این نوع شرکت‌ها در دبی ۵۱٪ به ۴۹٪ است. بدین معنی که ۵۱ درصد مالیکت شرکت برای کفیل و ۴۹ درصد باقی‌مانده نیز برای متقاضی ثبت شرکت خواهد بود. البته درصورت عدم نیاز به کفیل، این امکان وجود دارد که مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت برای فرد متقاضی باشد.

مجوز صنعتی

مجوز صنعتی (Industrial License) همانطور که از نامش پیدا است مجوزی برای ثبت شرکت در دبی در زمینه‌های تهیه، تولید و پردازش کالا است. کالا‌های دارای مجوز تولید شامل مواد صنعتی، نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی، تولیدات محصولات چوبی، مبلمان و غیره هستند.

شرط سنی برای دریافت مجوز صنعتی ۱۸ تا ۶۰ سال است و تایپ ویزایی که به متقاضی ارائه می‌شود ویزای پارتنر (Partner visa) خواهد بود.

مالکیت راه‌اندازی شرکت در دبی با مجوز صنعتی ۵۱٪ به ۴۹٪ است. یعنی مقدار سهم کفیل ۵۱ درصد و سهام شما ۴۹ خواهد بود. امکان ثبت شرکت مجازی در دبی با مجوز صنعتی وجود ندارد و شما حتما باید کارخانه تولیدی و یا دفتر کاری برای این نوع شرکت در دبی داشته باشید.

مجوز فریلنسینگ (آزاد) (Freelance Permit)

مجوز فریلنسینگ (Freelance Permit) محبوب‌ترین مجوز کسب‌وکار در دبی است. مناطق آزاد این نوع مجوز را برای افراد متخصص در بخش رسانه، فناوری، هنر و سرگرمی ارائه می‌دهند. با دریافت این مجوز می‌توانید خدمات خود را هم به‌صورت تمام‌وقت و هم به‌صورت مشاوره‌ای ارائه دهید.

مجوزهای فریلنسر برای افراد خلاق و حرفه‌ای دارای مشاغل زیر صادر می‌شود:

  • بازیگر
  • انیماتور
  • مهندس صدا/صوت
  • فیلم‌بردار
  • ارائه دهنده محتوا
  • کپی رایتر
  • کارشناس رسانه

مجوز گردشگری (Tourism License)

مجوز گردشگری (Tourism License) در دبی برای افرادی صادر می‌شود که خدمات مرتبط با سفر و گردشگری را ارائه می‌دهند. از آنجایی که دبی یکی از جذاب‌ترین مکان‌های توریستی امارات محسوب می‌شود، این مجوز یکی‌از محبوب‌ترین مجوزهای مورد استفاده بازرگانان در دبی است. مجوز گردشگری به صاحبان مشاغلی ارائه می‌شود که خدماتی مانند: اجاره هتل، کمپ‌های توریستی، اجاره قایق‌های کروز، رستوران‌ها، مهمان‌خانه‌ها، آژانس‌های مسافرتی و غیره را ارائه می‌دهند.

مجوز کشاورزی (Agricultural License)

مجوز کشاورزی (Agricultural License) در دبی به افرادی ارائه می‌شود که در مشاغلی مرتبط با تجارت گیاهان و محصولات زراعی، سموم و کودهای شیمیایی، مبارزه با آفات و … کار می‌کنند.

مجوز صنعتگری (Craftsmanship License)

مجوز صنعتگری (Craftsmanship License) در دبی برای آن دسته از افراد و شرکت‌ها صادر می‌شود که خدماتی را ارائه می‌دهند که نیاز به قدرت بدنی، توانایی و مهارت دارند. برای افرادی که لوله‌کش، نجار، برق‌کار و آهنگر هستند، مجوز صنعتگری توسط سازمان اقتصادی دبی (DED Dubai) صادر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی

  • فرم درخواست ثبت شرکت در دبی

  • بیزینس پلن (طرح کسب و کار)

  • گذرنامه مدیران شرکت

  • گذرنامه و کارت شناسایی کفیل برای اثبات اینکه او تبعه امارات متحده عربی است.

  • گواهی عدم اعتراض (NOC) از طرف اسپانسر، No Objection Certificate   مدرکی است که از سوی کارفرما صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد در امارات مشغول به کار شود.

  • معرفی‌نامه بانکی برای هر سهامدار

  • کپی ویزای توریستی

  • اجاره‌نامه (در صورت ثبت شرکت فیزیکی)

  • اساس‌نامه شرکت

  • عکس با پس زمینه سفید

  • کارت ملی ایرانی

موارد تاثیرگذار در هزینه ثبت شرکت در دبی

  • هزینه ثبت شرکت در دبی و سایر مناطق امارات متحده عربی با توجه به معیارها و فاکتورهای مختلف متفاوت است. این معیارها عبارت‌اند از نوع شرکت، نوع مجوز صادر شده، منطقه مورد نظر برای راه اندازی کسب‌و‌کار، تعداد افراد شریک، انتخاب نام شرکت و غیره. برای مثال، اگر بخواهید اسم غیر عربی برای شرکت خود در دبی انتخاب کنید، باید ۲ هزار درهم اضافه‌تر از حالت معمول پرداخت کنید.

مزایای ویژه CIPPOINT برای ثبت شرکت

  • قرارداد ریالی فارسی و رسمی در کشور ایران و قرارداد رسمی و اماراتی در کشور امارات به جای قول و قرار های غیر رسمی و فردی
  • تسویه حساب بر اساس پیشرفت کار به جای دریافت کل مبلغ قرارداد
  • گستره کم نظیر خدمات تکمیلی و  تنوع بالا ارایه خدمات تخصصی همه زیر یک سقف از قبیل ثبت شرکتافتتاح حساب بانکی – خدمات حسابداری – مشاوره کسب و کار و مالیاتی – تامین دفاتر و آدرس قانونی ارزان و رسمی در کنار شما- و کلیه خدمات بعدی مورد نیاز یک شرکت ثبت شده
  • برخورداری از گستره وسیعی از خوشنام ترین مشاورین باتجربه در امور حقوقی و ثبتی و مالی و سرمایه گذاری
  • برخورداری از خوشنام ترین و زبده ترین حسابداران خبره مسلط به امور تخصصی دبی
  • دفتر  دائمی و رسمی در تهران و دبی در لوکیشن های معتبر  با امکان مراجعه دائمی  و بدون نیاز به هماهنگی قبلی و پارکینگ اختصاصی مراجعین !
  • ارایه تضمینی خدمات مورد تعهد در قراردادها با اعلام رسمی کلیه هزینه ها خدمات در وب سایت رسمی شرکت بدون هزینه های پنهان.
  • کمترین نرخ و دستمزد حتی پایینتر از ارایه دهندگان بومی خدمات و ارایه خدمات تخصصی به بسیاری از همکاران خدمات ثبت شرکت در ایران و امارات
  • هویت قانونی و مجوزهای مختلف فعالیت ویژه ماندگاری شرکت ثبت کننده در کنار شما برای مراحل رشد شرکت شما در آینده

برای انتخاب بهتر نیاز به راهنمایی دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

سوالات متداول

لورم اپیسوم متن ساختگی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.