انتقال حیوان خانگی به ترکیه

یکی از مواردی که افراد هنگام مهاجرت با آنها روبرو می شوند؛ انتقال حیوان خانگی از جمله سگ و گربه به کشور مقصد یا ترکیه می باشد. پیش از انتقال حیوان خانگی به ترکیه باید شرایط لازم برای حیوان در خانه ایجاد شده باشد. به همین دلیل خرید ملک در ترکیه علاوه بر دریافت اقامت و شهروندی، زندگی حیوانات خانگی را تغییر می دهد.

حیوان خانگی در ترکیه بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد. اولین کار برای خروج حیوان خانگی اینست که حیوان شما، شناسنامه که شامل اسم، سن و نژاد حیوان می باشد؛ داشته باشد. در ادامه در این مقاله درباره قوانین و شرایط خروج حیوان صحبت شده است.با ما همراه باشید.

چگونگی انتقال حیوان خانگی به ترکیه

انتقال حیوان خانگی به ترکیه ، شرایط و قوانین متفاوت خاص خودش را دارد. که در ادامه درباره موارد صحبت شده است.

مهم ترین کار پیش از انتقال دریافت اقامت و شهروندی در ترکیه می باشد. بدلیل آنکه باید ابتدا محیط زندگی حیوان خانگی در ترکیه آماده شده باشد. با خرید ملک یا اجاره ملک در ترکیه می توانید شرایط را آماده کرده و در ادامه حیوان را با خود به ترکیه ببرید. در صورت نداشتن منزل و قصد سکونت در هتل، حتما هتلی انتخاب کنید که پذیرای حیوانات خانگی باشد.

انتقال حیوان خانگی به ترکیه

راه های انتقال حیوان خانگی به ترکیه

متداول ترین روش انتقال حیوان با هواپیما می باشد. انتقال حیوان به ترکیه با هواپیما قوانینی دارد که در ادامه گفته شده است. در این روش، امکان بردن حیوان از طریق کابین های مسافران با بعضی شرکت های هواپیمایی ممنوع بوده و با قفس در قسمت بارگیری قرار می گیرد.

ae8b304d 5c11 4d54 b55d 46b7a6174593

دومین روش انتقال از طریق اتوبوس  و قطار می باشد. این روش بدلایل بهداشتی در ایران و ترکیه ممنوع شده است و نمی توانید حیوان خود را از طریق  راه های زمینی اتوبوس و قطار ببرید.

با استانبول کارت هزینه سفر خود را رایگان کنید!

دریافت سیم کارت ترکی در سریع ترین زمان!

انتقال حیوان خانگی بدون همراه

درصورت سفر تنهایی حیوان خانگی شما، کافیست آن را به مسئول مربوطه در پایانه باربری فرودگاه تحویل دهید. پس از رسیدن هواپیما به مقصد، حیوان به شخصی که نامش در بارنامه ذکر شده، تحویل داده می شود.

در صورت تمایل می توانید از خدمات cip فرودگاهی استانبول ما استفاده کنید. و نمایندگان ما تمامی مراحل جهت انتقال حیوان خانگی به ترکیه را انجام دهند.

مدارک لازم برای انتقال و سفر حیوان خانگی به ترکیه

شناسنامه اولین مدرک مورد نیاز جهت انتقال حیوان خانگی به ترکیه می باشد. شناسنامه شامل اسم، سن و نژاد و مشخصات حیوان می باشد برای اخذ شناسنامه باید به دامپزشکی های معتبر در ایران مراجعه کرده و پس از معاینه های لازم و واکسناسیون برای حیوان خود شناسنامه بگیرید.

license group wallet us

گواهی سلامت یا برگه واکسن از جمله مدارک های لازم می باشد. گواهی سلامت حیوان باید از دامپزشکی کشور مبدا دریافت شود. باید حیوان خود را 14 روز قبل از سفر، واکسینه کنید. در شرایط کرونا در صورت انجام واکسناسیون زودتر از 14 روز، حیوان در فرودگاه قرنطینه می شود. همچنان حیوان شما باید واکسن هاری سه ماهگی و سایر واکسن های دوره ی بزرگسالی را دریافت کرده باشد. گواهی سلامت یا برگه واکسن یک هفته اعتبار از ایران به ترکیه دارد.

heroimage0.470552001602607156

جهت انتقال حیوانات خانگی به ترکیه، برگه تایید نصب میکروچیپ و کپی آن الزامی است. میکروچیپ قطعه ای کوچک به اندازه دانه برنج است که زیر پوست حیوان نصب می باشد. این میکروچیپ شامل یک کد 15 رقمی می باشد که اطلاعات حیوان و صاحب آن را نشان می دهد. این کد 15 رقمی با دستگاه خاصی خوانده می شود.

جهت انتقال حیوانات کمیاب باید در کنار تاییدیه نصب میکروچیپ و کپی آن، تاییدیه سازمان محیط زیست داشته باشید.

برخی از مدل های میکروچیپ هوشمند تر، قابلیت ردیابی حیوان تان از طریق تلفن همراه وجود دارد. در صورت استفاده از این نوع میکروچیپ، با خرید سیم کارت ترکیه از این امکان بهره مند شوید.

dog scan microchip 885577286 2000

حتما برای بردن حیوان خانگی خود چه از طریق کابین چه از طریق قسمت بار، باکس مخصوص حیوان تهیه کنید. حیوان خانگی خود را باکس همراه خود به هواپیما ببرید. باکس مخصوص پرواز نباید چرخ داشته باشد و درب آن باید بگونه ای باشد که براحتی باز نشود

شرایط لازم برای بردن حیوان خانگی از طریق هواپیما

  • باید از 6 ساعت قبل از پرواز به انجام مراحل انتقال حیوان خانگی به ترکیه اقدام کنید.
  • نیاز به تهیه بلیط جداگانه برای حیوان خود ندارید؛ فقط باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. ( هزینه جداگانه براساس وزن حیوان مشخص می شود)
  • انتقال برخی از نژادهای سگ چه از طریق کابین چه حمل بار ممنوع می باشد: pitbull ، staffordshire، Japanese tosa، dogo argentino، filla brasileiro
  • در صورت انتقال 2 حیوان در یک باکس، وزن هر کدام باید کمتر از 4 کیلو بوده و سنشون نیز کمتر از 6 ماه باشد. در ضمن باید با یکدیگر همزیستی داشته باشند. در صورت عدم داشتن ویژگی ها باید برای هر کدام باکس جداگانه بگیرید.
  • حداکثر انتقال چند حیوان در یک باکس، 3 حیوان با ویژگی ذیل می باشد:

       در صورتی که یکی از 3 حیوان خانگی، مادر باشد؛ می توانید آنها را به شرطی که وزن باکس بیشتر از 8 کیلو نباشد؛ در یک قفس یا باکس قرار دهید.

  • در صورت سفر با حیوان خانگی خود در فصل گرما، بدلیل آنکه حیوانات از گرما خوششون نمی آید و ممکن است مریض شود؛ با پروازهای صبح زود یا آخر شب حرکت کنید.
  • پیش از سفر اصلا غذای سنگین به حیوانات خود ندهید.
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت