چرا صدور کردیت کارت نیاز به سپرده دارد؟

کردیت کارت ها از جمله کارت‌های اعتباری هستند که محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارند و استفاده از آن‌ها نیز بسیار گسترده است. برای باز کردن یک حساب کردیت کارت، نیاز به مقداری سپرده اولیه وجود دارد که شما باید نزد بانک به امانت بگذارید. سوال اینجاست که چرا صدور کردیت کارت نیاز به سپرده دارد؟ این یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که متقاضیان دریافت کردیت کارت برایشان پیش می‌آید. در ادامه این مقاله قرار است کاملا منطقی به این سوال پاسخی جامع و کامل بدهیم، بنابراین با ما همراه باشید.

چرا صدور کردیت کارت نیاز به سپرده دارد؟

کردیت کارت‌ها نوعی خاص از کارت‌های بانکی هستند که توسط بانک‌ها و موسسات دولتی صادر می‌شوند. این کارت‌ها قابلیتی ویژه دارند و آن هم قابلیت خرج کردن بیشتر از موجودی کارت است. در واقع کردیت کارت ها را می‌توان به نوعی وام نیز تشبیه کرد. بالطبع این نوع کارت ها بر اساس اعتماد بین بانک و مشتری صادر می‌شود و به همین دلیل بانک باید اطمینان حاصل کند که شما می‌تواند مبالغی که از کارت خرج می‌کنید را برگردانید.

بر همین اساس اصولا بانک‌ها برای صدور چنین کارتی اقدام به دریافت اسناد و مدارک هویتی و فیش حقوقی و موارد مختلفی می‌کنند تا مطمئن شوند که شما از پس بازپس هزینه‌ها بر خواهید آمد. بانک ها و موسسات برای اطمینان از بازپرداخت فرد دارنده کردیت کارت، مبلغی را به عنوان سپرده از شما دریافت می‌کنند و نزد خود نگه می‌دارند تا در مواقعی که فرد دارند کارت توانایی بازپرداخت قسط های خود را نداشت بتوانند از آن مبلغ برداشت کنند.

صدور کردیت کارت

توضیحاتی درباره سطوح کردیت کارت

کردین کارت‌هایی که توسط بانک‌ها و موسسات دولتی ارائه می‌شوند دارای سطوحی هستند و ممکن از در طول زمان و با توجه به سابقه شما مقدار مبلغی که شما می‌توانید اضافه بر موجودی خود از این کارت‌ها خرج کنید بیشتر شود. برای مثال فردی را فرض کنید که طی یک سال گذشته تمامی ‌قسط‌های خود را مرتب پرداخت کرده است و نظم خاصی در بازپرداخت‌های آن دیده می‌شود. طبیعتا این فرد پس از مدتی و با سابقه خوبی که از خود بجای گذاشته است می‌تواند سطح کارت کردیت خود را افزایش دهد.

آیا سپرده‌ای که برای کردیت کارت واریز می‌شود ارزشش را دارد؟

می‌توان گفت که این مسئله کاملا بستگی به شرایط شما دارد، همان‌طور که می‌دانید ساخت یه سابقه درخشان در استفاده از کردیت کارت و جلب اعتماد بانک مدت زمان زیادی را نیاز دارد و تازه بعد از طی این مدت بانک می‌تواند کارت را سطح کارت را برای شما ارتقا دهد. این در حالی است که شما می‌توانید بدون سپری کردن این زمان اقدام به دریافت کارتی با سطح بالاتر بکنید که البته نیاز به سپرده گذاری مبلغی توسط شما را دارد.

در ادامه سعی می‌کنیم به تعدادی از مزایای داشتن یک کردیت کارت سپرده ای (Secured Credit Card) بپردازیم:

  • به شما کمک می‌کند تا سابقه حساب کردیت خود را به نحوی مناسب بسازید
  • می‌تواند در جهت افزایش امتیاز کردیت کارت شما بسیار مناسب باشد
  • همیشه مبلغی را برای مواقع بحرانی و در اختیار خواهید داشت
  • دست شما همیشه برای پرداخت‌های مورد نیازتان باز خواهد بود

 

bankkart ic

به این نکته توجه داشته باشید که اگر تصمیم به تهیه یک کردیت کارت با سپرده گرفتید، سعی کنید تحقیقاتی بیشتر برای انتخاب کارتی که واقعا مورد نیازتان است انجام دهید. از آنجایی که تعداد زیادی انتخاب برای تهیه یک کردیت کارت وجود دارد، باید مطمئن شوید که بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی که به شما کمک می‌کند تا براحتی کردیت کارت خود را دریافت کنید

  • همیشه سابقه خود را خوب نگه دارید! داشتن یک سابقه بد باعث می‌شود تا بانک از شما سپرده بیشتری را برای صدور کردیت کارت درخواست کند
  • آماده اثبات درآمد خود به بانک باشید
  • سعی کنید از همان ابتدا درخواست دریافت کردیت کارتی را دهید که محدودیت زیادی نداشته باشد
  • حتما شرایط و قوانین استفاده از کردیت کارت را قبل از سفارش با دقت بخوانید
  • همیشه پرداخت های خود را به موقع انجام دهید

در این مقاله سعی شد تا به کردیت کارت ها از زاویه ای دیگر پرداخته شود و همچنین به دلیل نیاز صدور کردیت کارت به سپرده نیز اشاره شد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، همچنین برای تهیه کردیت کارت می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. I’ve been browsing on-line more than 3 hours nowadays,
    yet I never discovered any interesting article like yours.
    It is beautiful worth enough for me. In my opinion, if all website owners
    and bloggers made good content material as you probably
    did, the internet will likely be a lot more useful than ever before.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت