بهترین راه افتتاح حساب در ترکیه – آپدیت سال 2023

در صورتی که می خواهید در ترکیه شرکت ثبت کنید، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که افتتاح حساب بانکی برای انجام مبادلات مالی ضروری است. افراد نیز در صورتی که شرایط باز کردن حساب بین المللی در مؤسسه مورد نظر را داشته باشند، می توانند حساب بین المللی افتتاح کنند. در صورتی که قصد افتتاح حساب در ترکیه دارید، می توانید با استفاده از خدمات Cippoint می توانید همه مراحل باز کردن حساب در ترکیه را حتی به صورت آنلاین انجام دهید. نمایندگان ما در ترکیه همه مراحل لازم برای افتتاح حساب را برای شما انجام خواهند داد.

هر شرکت داخلی یا خارجی برای انجام مبادلات بانکی نیاز به افتتاح حساب در ترکیه دارد.

افتتاح حساب در ترکیه برای شرکت های داخلی و خارجی

هر شرکت داخلی یا خارجی برای انجام مبادلات بانکی نیاز به افتتاح حساب در ترکیه دارد. یکی از مراحل مهم ثبت شرکت در ترکیه سپرده گذاری سرمایه سهمی شرکت است که برای انجام این کار باید حساب بین المللی در ترکیه داشته باشید.

تقریباً 55 بانک در ترکیه فعالیت دارند که 36 تای آنها شاخه هایی از مؤسسه های مالی بین المللی هستند. این آمار مربوط به گزارش سال 2022 اتحادیه بانکداری ترکیه است.

b

افتتاح حساب در ترکیه به عنوان یک مهاجر

هر شهروند خارجی ساکن در ترکیه که یک شماره هویتی خارجی معتبر (YKN) دارد می تواند بدون محدودیت اقدام به باز کردن حساب بین المللی در ترکیه کند. برای باز کردن حساب در ترکیه به یک کپی از پاسپورت، شماره مالیات ترکیه ای، فرم های بانکی و قبض محل زندگی نیاز دارید. فرایند باز کردن حساب بین المللی 1 ساعت یا کمتر طول می کشد و می توانید مراحل آن را به صورت آنلاین نیز انجام هید. بانک های زیادی در ترکیه وجود دارند که می توانید در آنها اقدام به ایجاد حساب بانکی بین المللی کنید. در Cippoint ما امکان افتتاح حساب بین المللی در سه بانک زراعت، ایش بانک و واکیف بانک را برای شما فراهم کرده ایم.

هر شخص حقیقی ترک یا مهاجران ساکن در ترکیه که به صورت قانونی در ترکیه کار می کنند، می توانند بدون محدودیت اقدام به باز کردن حساب در ترکیه بکنند. برای انجام فعالیت های شرکتی و تبادل پول، شما به یک حساب بانکی شرکتی نیاز دارید.

چرا افتتاح حساب در ترکیه ضروری است؟

یکی از اولین مراحل شروع هر کسب و کاری افتتاح حساب در ترکیه است. بیشتر بانک های ترکیه اجازه باز کردن چندین نوع حساب را به اشخاص حقیقی شامل مهاجران دارای اقامت ترکیه و نیز شهروندان با ملیت ترک را می دهند. بیشتر بانک ها خدمات بانکی شرکتی را نیز به شرکت ها ارائه می دهند. شرکت های ترکیه ای به دو دلیل به حساب بانکی شرکتی نیاز دارند:

  • برای سپرده گذاری سرمایه سهمی
  • برای انجام مبادلات بانکی

افتتاح حساب بین المللی شرکتی در ترکیه باید قبل از شروع فعالیت شرکت صورت گیرد. حساب های سپرده گذاری و حساب های کنونی می توانند با استفاده از یک حساب بانکی طلایی که برخی از بانک های ترکیه آن را ارائه می دهند با هم ادغام شوند. در این فرایند سپرده ها با فلزات با ارزش و مخصوصاً طلا پشتیبانی می شوند. خرید و فروش فلزات گرانبها با استفاده از این حساب های بانکی مجاز است.

c

افتتاح حساب بانکی شرکتی در ترکیه

نخستین مرحله برای باز کردن حساب بانکی شرکتی در ترکیه گرفتن شماره شناسایی میزان مالیات تقریبی است. برای گرفتن شماره شناسایی میزان مالیات تقریبی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • اساسنامه شرکت
  • فرم ثبت فعالیت
  • مدرک صحت آدرس شرکت مانند قبض آب و برق و …

هنگام اقدام برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید شماره مالیاتی خود را در اختیار بانک قرار دهید. بانک همین مدارک را برای افتتاح حساب شرکتی نیز از شما درخواست خواهد کرد. علاوه بر آن، شرکت باید مشخصات نماینده مسئول حساب شرکتی و نیز شماره مالیاتی که اخیراً گرفته است را نیز به بانک ارائه کند. توجه داشته باشید که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توانید از طریق یک نماینده نیز اقدام کنید.

آیا برای گرفتن اقامت، نیازی به افتتاح حساب در ترکیه دارم؟

اخذ اقامت در ترکیه ربطی به داشتن حساب در بانک های محلی ندارد. با این حال برای گرفتن اقامت ترکیه باید مدرک تمکن مالی خود را به مقامات مربوط به مهاجرت ارائه کنید. هنگامی که اقامت ترکیه را گرفتید، نخستین کاری که باید انجام دهید افتتاح حساب بین المللی جهت انجام پرداخت های لازم در ترکیه است. در صورتی که نیاز به ایجاد حساب بانکی بین المللی در ترکیه دارید، می توانید از خدمات Cippoint جهت افتتاح حساب، دریافت کارت بانکی و ویزا کارت ترکیه استفاده کنید. شما هم می توانید به صورت حضوری با مراجعه به دفتر مرکزی و هم به صورت آنلاین از طریق سایت cippoint.com اقدام به دریافت ویزا کارت متصل به حساب بانکی ترکیه کنید.

افتتاح حساب در ترکیه از ایران

با استفاده از خدمات Cippoint شما می توانید از ایران و بدون سفر به ترکیه همه کارهای مربوط به افتتاح حساب در ترکیه را انجام دهید. ما در Cippoint، خدمات افتتاح حساب بانکی بین المللی در سه بانک بزرگ ترکیه یعنی زراعت بانک، واکیف بانک و ایش بانک را به مشتریان خود ارائه می دهیم. شما هم می توانید به صورت آنلاین و از طریق سایت و هم به صورت حضوری و با مراجعه به دفتر ما اقدام به دریافت کارت بانکی بین المللی کنید.

g

سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه یکی از مقصدهای عالی برای سرمایه گذاری شرکت هایی است که می خواهند هم در اروپا و هم در آسیا فعالیت داشته باشند. افتتاح حساب در ترکیه و سرمایه گذاری مزایای زیادی از جمله بهره وری از بازار آزاد در سطح بین الملل، اقتصادی با ثبات، زیرساخت عالی و ظرفیت بسیار خوب برای پیشرفت را به شما می دهد. تأسیس شرکت در ترکیه بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر آسان است و شما به راحتی می توانید فعالیت کسب و کار خود را در ترکیه شروع کنید. بخش های کلیدی برای شروع فعالیت در ترکیه شامل صنعت غذایی، کشاورزی، توریسم، خودروسازی و ساخت و ساز هستند. میزان مالیات شرکتی در ترکیه تنها 20 درصد است که یکی از پایین ترین نرخ های مالیات در اروپاست.

در ادامه برخی از حقایق درباره اقتصاد ترکیه که نشان می دهد ترکیه کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است را برای شما بیان می کنیم:

  • در سال 2019 مجموع سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه برابر 165 میلیارد دلار بود
  • در گزارش سال 2020 Doing Business ترکیه در میان 190 کشور، رتبه 33 را از لحاظ سهولت انجام معاملات کسب کرد
  • بخش مالی ترکیه تقریباً 34 درصد مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود اختصاص داد
  • در سال 2003 و 2018 ترکیه 209 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرد

افتتاح حساب بانکی در ترکیه می تواند پیچیده به نظر برسد. اما با استفاده خدمات Cippoint شما حتی به صورت آنلاین و فقط از طرح سایت می توانید همه مراحل لازم برای باز کردن حساب بین المللی در ترکیه را انجام دهید.

سخن پایانی

باز کردن حساب در ترکیه به تنهایی و بدون راهنمایی می تواند کمی دشوار باشد. ما در Cippoint همه مراحل افتتاح حساب بانکی در خارج کشور را به نمایندگی از شما انجام می دهیم تا شما مجبور نشوید برای باز کردن حساب به ترکیه سفر کنید. شما با مراجعه به دفتر Cippoint یا با استفاده از وبسایت cippoint.com می توانید به راحتی حساب بانکی بین المللی افتتاح کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت