جریمه اضافه ماندن در ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

کشور ترکیه بدلیل زیبایی و نزدیکی، یکی از مقاصد ایرانیان جهت سفر می باشد. طبق اخرین توافقات جهت سفر توریستی به ترکیه، بدون داشتن ویزا می توانید سفر کنید و از هر 180 روز، 90 روز بدون ویزا در ترکیه بمانید. جهت ماندن بیش از 90 روز، جریمه شده و باید جریمه اضافه ماندن در ترکیه پرداخت کنید.

مدت زمان ماندن در ترکیه

ایرانیان عزیز جهت سفر توریستی بدون داشتن ویزا می توانند 90 روز در ترکیه اقامت توریستی داشته باشند. در طی این 90 روز می توانید برای اقامت و دریافت کارت کیملیک اقدام کنید.

در صورت تمام شدن 90 روز و عدم موافقیت با اقامت کوتاه مدت، در صورت ماندگاری پیش از 90 روز، جریمه شده و در بعضی موارد ممکن است ممنوع الورود بشوید.

روش های مختلفی جهت اقدام به اقامت کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. برای مشاهده انواع اقامت و در نهایت اقدام به آن، مقاله اقامت در ترکیه را مطالعه کنید.

اقامت دائم ترکیه

میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه

هر ایرانی می تواند از طریق اقامت توریستی در سال 6 ماه در ترکیه اقامت داشته باشد. می تواند از هر 180 روز، 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشد. به بیان دیگر دو تا 3 ماه در دو نوبت متفاوت، می تواند در ترکیه اقامت داشته باشد.

میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه براساس تعداد ماه های ماندن محاسبه می شود. این میزان در ماه اول 50 دلار و به ازای ماه های بعد 10 دلار می باشد. میزان جریمه ماه اول بیان شده برای افراد بالای 18 سال می باشد.

در صورتی که زیر 18 سال دارید و بدلیل اضافه ماندن جریمه شوید؛ برای ماه اول 25 دلار به همراه 110 لیر و به ازای ماه های بعد باید 10 دلار پرداخت کنید.

نحوه پرداخت جریمه

میزان مبلغ محاسبه شده توسط مسئولین فرودگاه را باید بصورت لیری در فرودگاه هنگام خروج پرداخت کنید. در صورت عدم پرداخت جریمه در فرودگاه 3تا 6 ماه بسته به مدت اضافه ماندن، وقت جهت پرداخت جریمه دارید.

در صورت عدم پرداخت ممکن است بین 1 تا 5 سال ممنوع الورود شوید.

ممنوع الورود شدن بدلیل اضافه ماندن در ترکیه

در صورت اضافه ماندن, علاوه بر پرداخت جریمه نسبت به میزان اضافه ماندن، به کشور ترکیه ممنوع الورود می شود. در جدول زیر میزان ممنوع الورودی نسبت به میزان اضافه ماندن گفته شده است.

اخراج یا دیپورت از ترکیه

بعد از اینکه فردی که بیشتر از مدت زمان ویزا مانده است؛ شناسایی شود؛ 15 تا30 روز جهت ترک ترکیه فرصت دارد. در صورتی که پیش از این مدت زمان در ترکیه بماند و جریمه خود را پرداخت نکند؛ دیپورت می شود. حتی اگر هنگام ورود به ترکیه برای خود قیم معرفی کرده باشد؛ قیم باید جریمه را پراخت کند؛ و در صورت عدم پرداخت جریمه، قیم نیز ممنوع الورود می شود.

316117

رفع دیپورتی ترکیه

در صورت دیپورت شدن برای رفع آن، می توانید از طریق شرایط ممکن در ترکیه اقدام کنید.

یکی از راه ها اینست که فرد اقدام به دریافت وکیل کند.

راه دیگر دریافت دعوت نامه از طرف دوستی که قابل قبول کشور ترکیه باشد.

راه دیگر اقدام به دریافت ویزای تحصیلی و کاری می باشد. در این حالت فرد باید به کنسولگری ترکیه رفته و پس از پرداخت جریمه، به دریافت یکی از این ویزاها اقدام کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت