دبیت کارت (Debit Card) چیست؟

امروزه کارت های متفاوتی از جمله دبیت کارت، کردیت کارت، مستر کارت و ویزا کارت کاربرد و استفاده بسیاری دارد. اما بسیاری از ما تفاوت بین کارت ها و چگونگی استفاده از آنها را نمی دانیم. آیا اطلاعی از چگونگی دریافت دبیت کارت دارید؟؟ تفاوت کردیت کارت و دبیت کارت چیست؟

در ادامه درباره دبیت کارت، تفاوت آن با کردیت کارت و مزایای آن صحبت شده است. با ما همراه باشید. مجموعه سی آی پی پوینت ارائه دهنده خدمات کردیت کارت، دبیت کارت و ویزا کارت و مستر کارت می باشد.

چرا ایرانیان به مستر کارت و ویزا کارت نیاز دارند؟

خرید ویزا کارت مجازی ترکیه

دبیت کارت چیست؟

دبیت کارت (Debit Card) که با نام های چک کارت و کارت بانکی شناخته می شود؛ یک کارت پرداخت می باشد. این کارت به حساب جاری بانک متصل می باشد و می توانید با این کارت با توجه به سقف موجودی خود خرید کنید. دبیت کارت همانند کارت بانکی خودمان (ملی، ملت و…) می باشد. دبیت کارت به سیستم های مالی سوئیفت و سایر سرویس های بین المللی متصل هستند.

چگونه دبیت کارت بگیریم؟پس از افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توانید این کارت را دریافت کنید. در صورتی که تمامی شرایط و مدارک افتتاح حساب بانکی بین المللی را داشته باشید؛ می توانید دبیت کارت یا کردیت کارت دریافت کنید.

دبیت کارت جهت خرید های روزانه و حضوری مناسب می باشد؛ ولی بدلیل محدودیتی که دارد قابلیت خریدهای بزرگ یا بسیار ویژه را ندارد. معمولا بسیاری از سایت های بین المللی دبیت کارت را برای خرید آنلاین قبول نمی کنند.

نحوه استفاده از دبیت کارت اینگونه است که شما هنگام خرید می توانید از دبیت کارت خود استفاده کنید یا از دستگاه های خود پرداز atm پول دریافت کنید.

** هنگامی که از حساب خود با دبیت کارت پول برداشت می کنید؛ مبلغ از حساب شما کسر شده و معمولا پس از 24 ساعت به حساب فروشنده منتقل می شود.

ویزا کارت و مستر کارت ترکیه به سیستم های مالی متصل هستند. جهت مطالعه بیشتر به صفر تا صد ویزا کارت و مستر کارت مراجعه کنید.

انواع کارت بین المللی

معایب و مزایای دبیت کارت

دریافت دبیت کارت بستگی به نوع استفاده شما دارد. اما بطور کلی مزایا و معایبی دارد.

مزایای دبیت کارت:

رهایی از حمل پول نقد. بسیاری از کشورها اصلا پول نقد جهت خرید کالا و خدمات قبول نمی کنند.

پرداخت های اینترنتی سبک مانند پرداخت قبوض منزل مثل قبض آب ، برق، اینترنت و گاز

داشتن امنیت و جلوگیری از سرقت پول نقد و اطلاعات

معایب دبیت کارت:

بسیاری از سایت های بین المللی دبیت کارت را جهت خرید آنلاین قبول ندارند.

عدم توانایی رزرو هتل، خودرو و اجاره خودرو و خرید بلیط هواپیما با دبیت کارت

عدم توانایی در خرید اقساطی از فروشگاه ها یا سایت ها

کسر کارمزد جهت برداشت پول از حساب پس از دو بار

مشخصات اطلاعات دبیت کارت

همانطور که پیشتر بیان شده است دبیت کارت همانند کارت های عابر بانک خودمان است.

دبیت کارت های بین المللی یک شماره 16 رقمی، تاریخ انقضا و اطلاعات cvv2 دارند. 4 رقم اول روی دبیت کارت نشان دهنده سیستم مالی ( ویزا یا مستر ) کارت می باشد. همچنان معمولا در پایین کارت سیستم مالی دبیت کارت را نشان می دهند.

نحوه شارژ کردن دبیت کارت

حساب های بانکی دائمی با واریز وجه نقد قابلیت شارژ شدن را دارند.

حساب های بین الملل نیز میتوانند از همه جای دنیا دریافت پول داشته باشند.

هرچند که شما میتوانید از طریق دستگاه های خوددریافت و شعب بانک نیز حساب خود را شارژ کنید.

همچنین به دلیل متصل نبود بانکهای ایران میتوانید از طریق خدمات ارزی موسسه ترکیه هلپر اقدام به شارژ کردن دبیت کارت بین المللی خود کنید.

امنیت دبیت کارت

دبیت کارت و کردیت کارت امنیت بالایی دارد.

 در صورتی که دست شخصی قرار گیرد؛ می تواند اطلاعات آن را بردارد یا با دستگاه ها مخصوص آن را کپی کند و اینگونه کارت شما هک می شود. ولی اگر رمز دبیت کارت خود را هر چند ماه یکبار عوض کنید؛ کمتر درگیر ریسک هک شدن کارت خود هستید.

اما یک مورد خوب درباره امنیت بالای دبیت کارت و کردیت کارت اینست که در صورتی که آن ها را گم کنید براحتی  می توانید از طریق اپلیکیشن آنها را غیر فعال کنید.

دبیت کارت با کردیت کارت

تفاوت دبیت کارت با کردیت کارت

دبیت کارت به حساب جاری متصل می شود و شما در حد موجودی حساب خود می توانید خرید کنید. ولی کردیت کارت به حساب جاری شما متصل نیست و براساس میزان دارایی و اعتبار شما صادر می شود.

خرید با دبیت کارت مبلغ همان زمان از موجودی کارت شما کم می شود و اجازه خرید بیش از حد موجوی خود ندارید. در صورتی که با خرید کردیت کارت مبلغی از حساب شما کسر نمی شود؛ حتی می توانید در صورت کمبود موجودی با کردیت کارت خرید کنید. به عبارتی از بانک وام بگیرید و پس از مدتی مبلغ را پرداخت کنید.

برای دریافت دبیت کارت شما تنها باید اقدام به افتتاح حساب بانکی بین المللی کنید. در صورتی که جهت دریافت دبیت کارت سابقه مالی شما، میزان اموال و اعتبار شما بررسی و برآورد می شود و اعتبار خاصی به شما عطا می شود.

بررسی سابقه مالی یعنی بررسی عدم سو استفاده مالی، عدم پرداخت اقساط بانکی، دیرکرد در پرداخت و… می باشد.

دبیت کارت معمولا برای خرید های روزمره و برداشت وجه نقد مناسب است. کردیت کارت برای خرید اقساطی، اجاره ماشین، رزرو هتل و خرید از سایت های بین المللی چون آمازون مناسب می باشد.

جهت افتتاح حساب با دبیت کارت نیاز به دپوزیت مبلغی نمی باشد. در صورتی که جهت افتتاح حساب بانکی با کردیت کارت باید مبلغی بین 30 هزار تا 100 هزار لیر دپوزیت کنید.

سوالات رایج درباره دبیت کارت

افتتاح حساب بانکی بین المللی

حداقل سن 18 سال

توانایی در پرداخت هزینه های دبیت کارت و کردیت کارت

داشتن فرم kvc ( احراز هویت)

۱- پاسپورت، کارت شناسایی، کارت اقامت، گواهینامه رانندگی، کارت بیمه 
۲- قبض تلفن، گاز یا برق برای 3 ماه گذشته
۳- گزارش حساب بانکی یا دفترچه حساب برای 3 ماه گذشته
۴- برگه عدم سوپیشینه 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت