گم شدن کارت کیملیک

کارت کیملیک به زبان ترکی استانبولی به معنای هویت می باشد.  این کارت زمانی که خارجیان مجوز اقامت در ترکیه گرفتند، صادر می شود. کشور ترکیه چند مدل کارت کیملیک دارد که بسته به نوع اقامت صادر می شود. در این مقاله درباره گم شدن کارت کیملیک صحبت شده است.

کارت کیملیک

همانطور که گفته شد کارت کیملیک، کارت هویت می باشد. این کارت شامل اطلاعات هویت فرد از جمله نام و نام خانوادگی، ملیت، محل تولد، کد منحصر بفرد و آدرس سکونت و… فرد می باشد. یک کد 11 رقمی منحصر بفرد که شماره T.C   فرد دارنده است، چاپ شده است. این کد با عدد 99 شروع می شود.

کارت کیملیک یا کارت اقامت کشور ترکیه جهت شناسایی خارجیان و نشان دهنده ی مدت زمان و نوع اقامت فرد در ترکیه می باشد.

گم شدن کارت کیملیک

گم شدن کارت کیملیک

درصورتی که کارت کیملیک خود را گم کردید باید طی یک مراحلی پیگیری کارت کیملیک خود را انجام دهید.

**بدلیل دشوار بودن دریافت المثنی مدارک هویتی در کشور ترکیه، توصیه می شود از یک کپی یا عکس از مدارک خود برای مواق ضروری داشته باشید. 

با استانبول کارت هزینه سفر خود را رایگان کنید!

دریافت سیم کارت ترکی در سریع ترین زمان!

مراحل پیگیری کارت کیملیک

مرحله اول

به نزدیک ترین مرکز پلیس شعبه اتباع خارجی  در منطقه ای که مدارک را گم کرده اید؛ مراجعه کنید.

** هنگام مراجعه به مرکز پلیس ادعا کنید مدارک شما دزدیده شده است؛ زیرا پلیس ترکیه مسائل گم شدن مدارک را جدی نگرفته و پیگیری نمی کند.

مرحله دوم

جهت دریافت کارت کیملیک باید آدرس محل سکونت خود را در اداره نفوس ترکیه ثبت کنید. در صورتی که آدرس منزل شما ثبت نشده باشد؛ جهت پیگیری مدارک باید بهمراه کپی کارت کیملیک اعضای خانواده، قبض برق یا تلفن و اجاره نامه به اداره نفوس محل سکونت خود مراجعه کرده و برگه ثبت آدرس دریافت کنید. اداره نفوس ترکیه در همه مناطق کشور ترکیه قرار دارد. هنگام مراجعه به اداره نفوس باید از قبل وقت گرفته و هزینه آن را پرداخت کنید.

اداره نفوس ترکیه زیر نظر فرمانداری ترکیه فعالیت دارد و مهاجران جهت انجام امور باید به اداره نفوس مراجعه کنند.  مهاجران جهت انجام اموری چون: اقامت، شهروندی، تمدید اقامت، افتتاح حساب و ثبت شرکت و… به اداره نفوس محله خود مراجعه می کنند. نیاز است که مهاجران حداقل سالی یکبار به این اداره مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز جهت مراجعه به اداره نفوس:

  • برگه نفوس
  • ١ قطعه عکس
  • کپی پاسپورت
  • درصورت موجود بودن کپی کیملیک کارت
  • ارائه گزارش پلیس برای مفقودی کارت
مرحله سوم

سازمان مهاجرت ترکیه 4 شعبه در مناطق اروپایی و آسیایی استانبول دارد و خدمات مختلفی به مهاجران بسته به محله و منطقه ارائه می دهد.

پس از تکمیل مدارک به همراه ارائه گزارش پلیس سازمان مهاجرت به اداره مهاجرت (گوچ دایرسی) استانبول مراجعه کنید. سازمان مهاجرت همه روز بجز روز های تعطیل از ساعت ۳۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و ۱۳:۳۰ الی ۱۷ آماده ارایه خدمات می باشد.

مدارک موردنیاز  جهت  مراجعه سازمان مهاجرت:

  • گزارش پلیس
  • گواهی ثبت آدرس (سند مسکن پذیرفته می‌شود)
  • فتوکپی پاسپورت شما (صفحه اول، صفحه ویزا و صفحات ورودی خروجی)
  • اصل پاسپورت
  • عکس بیومتریک
  • رسید پرداخت هزینه
مرحله چهارم

پس از ارائه مدارک به سازمان مهاجرت و پرداخت مبلغ اعلام شده، فیش واریزی را به مسئول مربوطه دهید و منتظر صدور کارت کیملیک خود باشید. این پروسه از زمان ارائه مدارک تا دریافت کارت بین 1 ماه تا 1 ماه و نیم زمان می برد.

سخن پایانی

ایرانیان اجازه اقامت 90 روزه با ویزای توریستی در ترکیه دارند. برای ماندن بیشتر از 90 روز باید از طریق یکی از روش های اقامت جهت دریافت مجوز اقامت، اقدام کرده و با مراجعه به سازمان مهاجرت ترکیه درخواست صدور کارت کیملیک دهید. در صورت بیشتر ماندن بدون مجوز اقامت مشول پرداخت جریمه اضافه ماندن و دیپورت می شوید. در صورت گم شدن کارت کیملیک باید گزارش مفقودی آن را با مراجعه به مرکز پلیس شعبه اتباع خارجی دهید. سپس پس از ارائه مدارک لازمه و پرداخت مبلغ تعیین شده به سازمان مهاجرت ترکیه پس از 60 تا 90 روز کارت کیملیک المثنی شما صادر می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت