ارزانترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت

هزینه در کشور ترکیه بالا می باشد. اما جهت زندگی با داشتن هزینه های پایین در ترکیه، می توانید اقدام به مهاجرت و زندگی در شهرهای ارزان ترکیه کنید. در ادامه  ارزانترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت را معرفی کرده ایم.

نکته و موردی که مهم است، اینست که مخاطبان به دو دلیل متفاوت بدنبال ارزانترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت هستند.

دسته اول: کسانی هستند که هدف خرید ملک برای اقامت دارند.

بدلیل آنکه قوانین ترکیه برای اقامت عوض شده و دیگر از طریق اجاره ملک اقامت بلند مدت نمی دهد؛ بسیاری از افراد بدنبال خرید ملک در ترکیه جهت دریافت اقامت هستند. از آن جایی که قیمت ملک جهت خرید در شهرهایی همچون استانبول، آنکارا و آنتالیا بسیار بالا می باشد؛ مهاجرین در پی یافتن ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک هستند. در ادامه اقدام به دریافت اقامت در شهر مورد نظر می کنید.

دسته دوم : کسانی هستند که زندگی با هزینه پایین می خواهند.

این دسته افراد کسانی هستند که با هدف ادامه تحصیل یا هدف کار به ترکیه مهاجرت می کنند. در این حالت مهم ترین فاکتور آنها جهت اقامت در ترکیه، هزینه پایین زندگی می باشد و رتبه جهانی دانشگاه یا نوع کار برای آنها تفاوتی ندارد.

ارزانترین شهرهای ترکیه برای تحصیل در ترکیه

دانشجویان در هر کشور، جامعه ی متوسطی هستند که توانایی پرداخت هزینه های بالا را ندارند و زندگی با هزینه پایین مدنظرشان می باشد.

1- شهر ارزروم

شهر ارزروم سومین شهر ترکیه می باشد که غالب جمعیت آن ایرانی می باشد. این شهر یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه می باشد. هزینه زندگی در این شهر بسیار پایین می باشد.

دانشگاه آتاتورک یکی از مهم ترین دانشگاه های ترکیه در این شهر می باشد؛ که سالانه دانشجویان ایرانی و ترکی بسیاری می پذیرد. شهریه این دانشگاه بسیار اقتصادی بوده و برای زندگی دانشجویی بسیار مناسب می باشد.

2- شهر اسکی شهیر

شهر اسکی شهیر یکی دیگر از شهرهای ارزان و مدرن ترکیه می باشد. دانشگاه های آناتولی و قاضی عثمان پاشا در این شهر قرار دارند.

هزینه های زندگی در ترکیه با توجه به هزینه بالای ریجستر موبایل و هزینه خرید وسایل الکترونیکی بسیار ارزان می باشد. جمعیت دانشجویان این شهر بالا است، به همین دلیل هزینه پانسیون و خوابگاه ها بسیار مناسب می باشد.

در صورت تمایل و آگاهی بیشتر می توانید مقالات اقامت تحصیلی در ترکیه، آزمون تومر و sat را مطالعه کنید.

ارزانترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه

جهت خرید ملک در ترکیه باید علاوه بر انتخاب ارزان ترین شهرهای ترکیه، به مهاجر پذیر بودن یا نبودن شهر و همچنان نوع بافت شهر توجه کنید.

خیلی از شهرهای ترکیه همانند شهرهای ایران هنوز بافت قدیمی و سنتی خود در کنار آداب رسوم قدیمی حفظ کرده اند. همچنان ممکن است بعضی شهرهای ترکیه پذیرای مهاجر نمی باشند.

ترکیه شهرهای مدرن و مهاجر پذیری همچون استانبول، آنکارا، ازمیر یا آنتالیا دارد. باید توجه داشت که قیمت ملک در این شهرها گران می باشد.

شهر قونیه یکی از شهرهای ارزان ترکیه می باشد. این شهر از نظر آداب و رسوم به ایران نزدیک می باشد. مردمان این شهر ارتباط خوبی با مردمان ایران دارند. آرامگاه مولانا در این شهر واقع شده است.

لیست ارزانترین شهرهای ترکیه:

  • بورسا
  • آدانا
  • مرسین
  • قاضیان تپه
  • طرابوزان
  • اما به طور کلی در جدول زیر ارزانترین شهرهای ترکیه را میتوانید ببینید:
  •  

** در صورت دریافت اقامت از طریق خرید ملک، می توانید در هر شهری از ترکیه خانه بخرید و جهت دریافت اقامت از طریق اداره مهاجرت همان شهر اقدام کنید و در صورت تمایل در شهر دیگری زندگی کنید. به بیان دیگر الزامی به زندگی در همان شهر نمی باشد.

مثال: در شهر قونیه یک ملک جهت اخذ اقامت خریداری می کنید؛ در ادامه از طریق سازمان مهاجرت قونیه جهت دریافت اقامت اقدام می کنید. پس از آن می توانید ملک خود را اجاره داده و در شهر استانبول یا آنتالیا یک خانه جهت زندگی برای خود اجاره کنید.

CIP
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت