نرخ سود بانکی در ترکیه

کشور ترکیه یک کشور زیبا با فرهنگی می باشد. فرهنگ این کشور به ایران بسیار نزدیک است؛ بخاطر همین بسیاری از ایرانیان جهت دریافت اقامت در ترکیه، اقدام می کنند. سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام به اقامت در ترکیه می باشد. نرخ سود بانکی در ترکیه در انتخاب نوع بانک جهت سرمایه گذاری مهم است؛ زیرا سود سپرده های بانکی در بانک های مختلف ترکیه، متفاوت می باشد.

سرمایه گذاری در ترکیه علاوه بر دریافت نرخ سود بانکی بالا و اقدام به دریافت اقامت بلندمدت بعد از 3 سال، یک مزیت دیگر جهت دریافت وام از بانک برای صاحبان حساب بانکی دارد. اغلب ایرانیان در بانک های زراعت و ایش اقدام به سرمایه گذاری می کنند. در این مقاله درباره انواع نرخ سود بانکی در ترکیه، مالیات بر سود و چگونگی دریافت سود بانکی در ترکیه صحبت شده است.

میزان نرخ سود بانکی در ترکیه

طبق قوانین نرخ سود بانکی در ترکیه براساس مبالغ سپرده گذاری متغیر است. گاهی نرخ سود با توجه به نظر رئیس شعبه بدلیل بالا بودن مبلغ متغیر می باشد. بطور کلی سود بانکی به سپرده های یورویی و دلاری همچون لیر تعلق می گیرد. نرخ سود بانکی سپرده های لیر در بانک های مختلف بین 10 تا 15 درصد می باشد.

چرا ایرانیان به مستر کارت و ویزا کارت نیاز دارند؟

خرید ویزا کارت مجازی ترکیه

مالیات بر سود بانکی در ترکیه

هنگام افتتاح حساب بانکی در ترکیه، باید کد مالیاتی دریافت کنید. میزان مالیات بر سود بانکی در ترکیه، برحسب نرخ سود بانکی، نوع ارز سپرده گذاری شده و مدت زمان سپرده گذاری شده تعیین می شود. میزان مالیات بر سود بانکی بر سپرده های دلاری و یورویی بیشتر از لیر می باشد.

همچنان در صورتی که بیش از یکسال از سپرده گذاری شما می گذرد؛ مالیات به آن تعلق نمی گیرد.

** نرخ مالیات بر سود بانکی در ترکیه بسیار کم می باشد.

نحوه دریافت سود بانکی در ترکیه

شما عزیزان بدون نیاز به اقامت می توانید اقدام به افتتاح حساب بانکی بین المللی کنید و پس از آن ماهانه سود خود را دریافت کنید.

جهت انتقال پول خود از ایران می توانید با صرافی ها هماهنگ کنید.

نکته مهم: بدلیل افت ارزش لیر، بانک ها جهت جذب سپرده گذاری لیر، این قانون را گذاشته اند که در صورتی که پس از پایان مدت سپرده گذاری لیری، واحد لیر نسبت به دلار افت پیدا کرده بود؛ این ما به تفاوت را به حساب مشتری واریز می کند.

مقایسه دریافت سود بانکی با سایر سرمایه گذاری ها

اگر تصمیم به اقامت کوتاه مدت دارید؛ سرمایه گذاری در بانک و دریافت نرخ سود بانکی انتخابی خوب است. در صورتی که تصمیم به اقامت بلند مدت دارید؛ سایر روش های سرمایه گذاری از جمله خرید ملک یا ثبت شرکت بسیار بهتر می باشد.

انواع بانک های ترکیه

در ترکیه بانک ها در 3 دسته خصوصی، عمومی و بین المللی وجود دارد. در بانک های بین المللی امکان سپرده گذاری با ارزهای مختلف دلار و یورو وجود دارد. بعضی از بانک های دولتی و خصوصی نیز ارز های مختلف پشتیبانی می کند؛ اما در بقیه آنها صرفا باید سپرده گذاری لیری انجام دهید.

همانطور که گفته شد ترکیه بانک های مختلفی دارد؛ اما فقط چند تا از آنها از جمله زراعت بانک و واکیف بانک پذیرنده اتباع خارجی جهت افتتاح حساب و سپرده گذاری هستند.

زراعت بانک

زراعت بانک یک بانک دولتی و مطمئن برای سرمایه گذاری می باشد. زراعت بانک یکی از قدیمی ترین بانک های ترکیه می باشد. این بانک با ایرانیان جهت افتتاح حساب و سپرده گذاری مشکلی ندارد. نرخ سود بانکی برای سپرده گذاری در زراعت بانک طبق قوانین بانک مرکزی ترکیه بوده و 17 درصد می باشد.

ziraatbank

واکیف بانک

واکیف بانک یک بانک نیمه خصوصی بوده  و از معروف ترین بانک های ترکیه می باشد. واکیف بانک همچون زراعت بانک با ایرانیان جهت افتتاح حساب مشکل ندارد. نرخ سود بانکی برای سپرده گذاری در این بانک بسیار بالاست و 16 درصد می باشد.

vakifbank
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این صفحه می‌خوانید
سیم کارت ترکیه

اینترنت بدون فیلتر در ایران

کردیت کارت بانکی

حساب بانکی بین المللی و دائمی

دبیت کارت بانکی

بدون نیاز به اقامت و سپرده‌گذاری

ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی

شارژ حساب بانکی

بیمه شده و تضمینی

سیمکارت انگلیس

با پیش شماره 0044

افتتاح حساب دلاری

بدون نیاز به اقامت